29 Şubat 2012 Çarşamba

REMBRANT VE ÇAĞDAŞLARI

Ocak ayının son haftası Amsterdaydım.Amsterdam a gitmeden önce Hollanda Sanat Tarihi ni özet bir şekilde okudum ve oradaki müzeleri bu bilinçle gezdim.İstanbul'a döndükten kısa bir süre sonra Sakıp Sabancı Müzesi'nde "Rembrant ve Çağdaşları" sergisinin açıldığını görmek mutlu etti beni.Geçen cumartesimi bu sergiye ayırdım. Öncelikle bu sergiyi gezecek olanlara müzenin iki olanağını hatırlatmak isterim. 


 1-Ücretsiz vestiyer hizmeti sayesinde lahana kıvamında sergiyi gezmek zorunda kalmıyorsunuz,  


2-Ücretsiz edinebileceğiniz audio guide sayesinde seçilen eserler hakkında detaylı bilgiye sahip oluyorsunuz.


 Bu iki hizmet benim için çok önemliydi hem rahat ettim hem eserler hakkında detaylı bilgi sahibi oldum. Bu sergide sadece Rembrant ın değil Hollanda sanatının önde gelen sanatçılarının da eserlerini bulabilirsiniz. Ancak belirtmek isterim ki bütün bu sergiyi gezdikten sonra bu işin asıl kaynağı olan Rijksmuseum Amsterdam ı da yolunuz oralara düşerse gezmelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder