8 Mayıs 2022 Pazar

5 Maddede nasıl minimalist oldum?







1-Stres 

Hersey gecen ay ev değiştirmemle başladı. 

16 sene yasadigim evi değiştirmeye karar verdigimde yüzlerce eşyam oldugunu farkettim.

20 senelik is hayatımda bir gun olsun durup evde vakit geçirme şansım olmamisti. 

Tasinan eşyaların arasında 10 larca canta , Ayakkabi,kozmetik ,kıyafet ile basbasa kalınca bu kadar fazlalasmanin aslında ne kadar anlamsız oldugunu anladım.


ustelik 40 metrekareye tasininca eşyaları götüremedim. Büyük bir stres halini Aldi. 

Azalmaya karar verdim.


2-Para

Minimalizm, para biriktirme ve harcama şeklimizi etkiler.

Kaynaklarımızı daha etkin kullanmak için birikim yerine ani yasamayı, açgözlülük yerine cömertliği, nicelik yerine kaliteli deneyimleri seçmeye karar verdim.

3-Zaman

Zaman yenilenemez bir kaynaktır ve giderek daha fazla insan onu daha akıllıca kullanmak için minimalist hale geliyor.


Bu, daha az sahip olmayı seçtiğimiz anlamına gelir, böylece temizlik, düzenleme ve kayıp eşyaları aramak için daha az zaman harcıyorum artık.


Daha fazla boş zamanın olsa ne yapardın?


4-Doga 


Pek çok insan  tüketimi azaltmak ve daha az atık üretmek için minimalizme geçiş yapıyor.


Minimalist olmaya başladığımda çevre aklımda ön planda olmasa da, daha azıyla yaşamak, satın almalarımın dünya üzerindeki çevresel etkisinin çok daha fazla farkında olmamı sağladı.


5-Daha Fazla Deneyim


Cogu  insan, değerli tek hayatlarını bir şeyleri yönetmek ve sürdürmek için harcamaktan bıktı ve bıktı.


Reklamverenler, sizi daha rahat, kendinden emin ve en yenilerinden memnun olacağınıza ikna etmek için fazla mesai yapıyor. 


Ancak birkaç yıldır bir değişim yaşanıyor ve yavaşlayacak gibi görünmüyor. İnsanlar paralarını eşyalar yerine deneyimlere harcamayı tercih ediyor! 


Aslında, Harris Group ve Eventbrite tarafından yapılan bir araştırma, Y kuşağının %72'sinin paralarını eşya yerine bir deneyime harcamayı tercih ettiğini buldu! 


Ben de bu furyaya katildim ve daha az esya ile daha cok deneyim yasamaya karar verdim.




Eğer siz de  bunaldıysanız, finansal olarak dardaysanız,  değerli hayatınızı kullanma şeklinden memnun değilseniz, sizi minimalizmi ciddi olarak düşünmeye davet ediyorum.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder