19 Kasım 2016 Cumartesi

Paris-Giverny-Monet's Garden

Paris bileti alırken kimsenin aklına Giverny e gitmek gelmez. Benim de gelmedi. Halbuki kaçıncı Paris ziyareti ve neden illaki Paris'in turistik yerlerini ziyaret etme şartlanması.
Çok spontane bir şekilde Vernon'a giden trene bilet alırken buldum kendimi.
2010'dan bu yana güncel sanat ve sanat tarihi ne mesai harcıyorum. Sakıp Sabancı Müzesi'ne Monet sergisi geldiğinde bütün seminerlerde dahil katılmış ve empresyonizm hakkında detaylı fikir sahibi olmuştum. Ancak monet in bahçesini görmeden tamamlanamazmış öğrendiklerim.




Monet in evini görmek ayrı bir heyecan verici.
Paris Saint Lazare tren istasyonundan veya internetten Vernon a giden trenlere bilet alabilirsiniz.
Trenden indiğinizde minik bir köye geliyorsunuz. Ben shuttle a bindim Monet in evine gitmek için. Kişi başı 5euro idi.
Fransız ressam Claude Monet, 50 yaşında, sanat hayatının en ünlü zamanında Paris’e 80 kilometre uzaklıktaki Giverny’de bir kır evi inşa ettirdi. Sekiz dönümlük evin  bahçesini yapay göl ve çiçeklerle cennete dönüştürdü. 36 yıl boyunca pek çok tablosunu burada yaptı. Ölümünden sonra Fransız Akademisi’ne bağışlanan ev 1980’den bu yana ziyarete açık.
Fransız izlenimci ressam Claude Monet (14 Kasım 1840 – 5 Aralık 1926), Oscar-Claude Monet veya Claude Oscar Monet olarak da bilinir. İzlenimcilik terimi, Monet’nin “İzlenim: Gün Doğumu” adlı resminden geliyor. İzlenimcilik, modern resim sanatındaki ilk büyük devrimci hareket. Monet, resimlerinde fırça darbeleriyle oluşturduğu değişik renklerde noktalarla istediği izlenimi uyandıracak renk ve ışık etkisini yaratmayı başardı.


Sanata ilginiz olsun ya da olmasın sadece bu köyü ve bahçeyi görmek için dahi gitmenize değer şahane bir yer.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder